Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Nabór na wolne stanowisko pracy - Dyrektor Biblioteki Publicznej

Wstęp do informacji:
BURMISTRZ SĘPÓLNA KRAJEŃSKIEGO OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO PRACY
DYREKTOR Biblioteki Publicznej im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim
89-400 Sępólno Krajeńskie, ul. Wojska polskiego 22
Data wytworzenia:
24-06-2025

Proponowany termin zatrudnienia: lipiec 2025 r.
Data ogłoszenia naboru 24.06.2025 r.
Termin składania dokumentów: 07.07.2025 r.
Wymiar czasu pracy – 1 etat

  1. Wymagania niezbędne:
    Kandydat powinien:
    1. posiadać obywatelstwo polskie;
    2. posiadać pełną  zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych;
    3. cieszyć się nieposzlakowaną opinią;
    4. nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    5. posiadać kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na ww. stanowisku tj. wykształcenie wyższe oraz 5 letni staż pracy, w tym 3 letnie doświadczenie związane z działalnością instytucji kultury.
       
  2. Wymagania dodatkowe:
    Kandydat powinien:
    1. posiadać wykształcenie z zakresu:  bibliotekoznawstwa, kultury, zarządzania, administracji, ekonomii, prawa.
    2. posiadać znajomość aktów prawnych stosowanych na stanowisku pracy tj.:
      • ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
      • ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
      • ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
      • ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach;
      • ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
      • ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
      • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;
      • ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy;
      • ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
      • ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
    3. wykazywać się komunikatywnością, dyspozycyjnością i systematycznością;
    4. posiadać zdolność analitycznego myślenia;
    5. posiadać umiejętność zarządzania zespołem.

      Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
      1. organizacja pracy instytucji w sposób, który zapewnia skuteczną realizację jej zadań statutowych;
      2. kreowanie kierunków rozwoju działalności biblioteki oraz przygotowywanie i monitorowanie realizacji jej planów finansowych;
      3. kształtowanie organizacji wewnętrznej oraz prowadzenie polityki kadrowej i płacowej instytucji;
      4. zarządzanie i gospodarowanie mieniem instytucji;
      5. przygotowywanie i przedstawianie Burmistrzowi i właściwym instytucjom planów i sprawozdań określonych właściwymi przepisami;
      6. koordynacja działań i nadzór nad pozyskiwaniem przez instytucję funduszy zewnętrznych;
      7. współpraca programowa instytucji ze środowiskami twórczymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność kulturalną;
      8. nadzór nad prowadzonymi remontami siedziby i inwestycjami;
      9. składanie oświadczeń woli w imieniu instytucji;
      10. prowadzenie gospodarki finansowej i dokonywanie rozliczeń z budżetem gminy na zasadach określonych w przepisach;
      11. prowadzenie zgodnie z przepisami finansowymi rozliczeń majątkowych, w tym inwentaryzacji planowanych i zdawczo-odbiorczych;
      12. dysponowanie i rozliczanie środków finansowych pochodzących z dotacji, dochodów własnych, darowizn, sprzedaży składników majątkowych oraz innych źródeł, do wysokości określonej budżetem instytucji na dany rok z zachowaniem celowości i gospodarności;
      13. koordynowanie zagadnień dotyczących obowiązku udostępniania informacji w BIP,
      14. kierowanie całokształtem działalności oraz odpowiedzialność za merytoryczną działalność biblioteki;
      15. reprezentowanie instytucji na zewnątrz.
      16. Przestrzeganie przepisów ujętych w:
        • Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenie dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
        • ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  3. Wymagane dokumenty:
    1. list motywacyjny;
    2. życiorys – curriculum vitae;
    3. kserokopie świadectw pracy;
    4. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
    5. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
    6. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
    7. oryginał kwestionariusza osobowego dla osób ubiegających się o zatrudnienie;
    8. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    9. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
    10. przedstawienie na piśmie Programu realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury - Biblioteki Publicznej im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim w perspektywie najbliższych 5 lat.

      Program, powinien zawierać w szczególności:
      • opracowanie założeń i planów służących kształtowaniu wizerunku Biblioteki Publicznej i promocji jej działalności.
      • propozycję dotyczącą zakresu i form współpracy Biblioteki z Centrum Kultury i Sztuki, a także współdziałania z podmiotami zewnętrznymi, w tym placówkami oświatowymi, organizacjami pozarządowymi oraz z artystami i twórcami, ze szczególnym uwzględnieniem osób mieszkających na trenie powiatu sępoleńskiego;
      • próbę scharakteryzowania pozycji, jaką miałaby zajmować Biblioteka Publiczna w Sępólnie Krajeńskim na kulturalnej mapie Sępólna Krajeńskiego po upływie 5 lat, tj. okresu realizacji Programu;
      • plan stworzenia w okresie 5 lat  oferty cyklicznych przedsięwzięć warsztatowych i zajęć np.: edukacyjnych, kulturalnych i informacyjnych skierowanych do wszystkich grup wiekowych, które będą satysfakcjonujące dla lokalnej społeczności oraz zgodne z jej aspiracjami i potrzebami;
      • propozycję struktury organizacyjnej dot. funkcjonowania osób zatrudnionych
    11. oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych  zawartych w dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)  oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.”;
    12. inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.
       
  4. Warunki pracy:
    1. wymiar czasu pracy- pełny etat,
    2. miejsce pracy- Biblioteka Publiczna i, J. Iwaszkiewicza, ul. Wojska Polskiego 22
    3. powołanie na czas określony, od 3 do 7 lat zgodnie z art.15 ust.2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
    4. obiekt wyposażony jest w windę,
    5. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie z nim zawarta odrębna  umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Biblioteki oraz  program jej działania – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r.
  5. Wskaźnik zatrudnienia:
    Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu maju 2025 r. w Bibliotece Publicznej w Sępólnie Krajeńskim w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
     
  6. Dostarczenie dokumentów:
    Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim ul. Tadeusza Kościuszki 11, 89-400 Sępólno Krajeńskie pokój nr 10 (sekretariat) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko – Dyrektor Biblioteki Publicznej w Sępólnie Krajeńskim.” od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania tj. w poniedziałek, środę, czwartek od godz. 7:30 do godz. 15:30, we wtorek od godz. 7:30 do godz. 16:00, w piątek od godz. 7:30 do godz. 15:00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy lub przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w terminie do dnia 07.07.2025 r.
     
  7. Dodatkowe informacje:
    Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie (ważna data wpływu do Urzędu, data stempla pocztowego w przypadku wysłania dokumentów aplikacyjnych za pośrednictwem operatora pocztowego, data wpływu na elektroniczną skrzynkę pocztową oraz skrzynkę aplikacji e-puap w przypadku wysłania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną) oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.
    Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (www.bip.gmina-sepolno.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Sępólnie Krajeńskim oraz Biblioteki Publicznej w Sępólnie Krajeńskim.
     
  8. Informacja dot. dokumentów aplikacyjnych:
    1. dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych;
    2. dokumenty aplikacyjne osób, które zostały umieszczone w protokole zgodnie z § 11 ust. 2 pkt 1 regulaminu, zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o pracę z osobą wyłonioną w drodze naboru;
    3. dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odbierane osobiście przez zainteresowanych w ciągu 1 miesiąca od dnia zakończenia procedury naboru. Po tym terminie dokumenty nieodebrane zostaną komisyjnie zniszczone.

 

Burmistrz Sępólna Krajeńskiego
Waldemar Stupałkowski

 

 

 

Sporządziła:
Grażyna Kędzierska
Edyta Łucyszyn

 

 

DOCXKlauzula Informacyjna.docx (16,66KB)
DOCKwestionariusz osobowy.doc (42,50KB)

Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej Znak projektu Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0, znak Fundusze Europejskie, znak barw Rzeczypospolitej Polskiej, znak Województwa Kujawsko-Pomorskiego, znak Unii Europejskiej

„Rozbudowa i modernizacja Systemu Regionalnego Biuletynu Informacji Publicznej Województwa Kujawsko-Pomorskiego” realizowana w ramach Projektu „Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0", współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 i ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego